Förlåt mig, plånbok, för jag har syndat

Igen! Jag var ju ute på en saftig shoppingrunda i fredags och sade sedan till mig själv att nu får det vara bra, jag måste spara ihop pengar till ett par dansskor. Sen var jag hos sjukgymnasten på tisdagen och insåg att jag behövde en ny kudde. Femhundra spänn. Och så idag var jag hos läkaren inne i stan, och då ligger ju Indiska precis på vägen liksom. Kika in. Kika ut med en påse och tre hundra kronor fattigare. En lång varm scarf, fyra blåa dricksglas, en röd skål på fot, ett hårspänne och två kuddfodral till soffan...
Tv:n skall vi inte tala om, det går på makens kort och faller inte under min bekännelse iallafall. Men uppenbarligen har jag haft fel, tv:n i vardagsrummet är "bara" på 32 tum... Idag är maken iallafall och köper en 28 tummare till sovrummet, och imorgon kommer troligtvis tv:n han beställt till vardagsrummet, men fråga mig inte hur stor den är. Hemmabiokänsla antagligen.

Läkarbesöket gick bra också. Vilken skillnad det är att gå till Dr M-N istället för nån jäkla hobbyläkare på vårdcentralen. Jag mår mycket bättre än vad jag gjorde för två veckor sedan, men har funderat på om jag har en inflammation i nacken eller något, för det pirrar i mina fingrar ibland och efter jag har sovit så känns nacken helt svullen. Men så var det inte, men läkaren skickar mig till magnetröntgen, när nu det blir, det är ju köer så det räcker i sjukvården. Han talade också in en bra journalanteckning åt sin sekreterare, jag känner verkligen att han förstår mig. Blir jag sämre så kan jag bara ringa så vet han vad det är som gäller.

Idag ansträngde jag mig för att vara käck och organiserad och få med mig två par skor som behöver klackas om och min ena halvstövel där klacken håller på att lossna helt. Jag har behövt göra det här sedan tidigt i höstas men så idag fick jag äntligen med mig dem! Efter stan på väg till jobbet stannar jag till i Mölndal för att gå till skomakaren där. Semesterstängt... Undrar om det var ett tecken på att jag ska köpa mina dansskor redan den här månaden?

Sannabus verkar äntligen ha lugnat ner sig från helgen iallafall. Igår åt hon jättebra, och har sovit helt okej. Vi tog en två timmars tupplur på eftermiddagen, det var underbart. Hon har börjat rida på sin gunghäst, helst medan hon tittar på blommon (Fiffi och blomsterfröna). Idag ska farmor hämta henne på dagis och då brukar hon ju bli bortskämd så det räcker och blir över. När vi är och handlar är hon också så duktig. Om vi köper kex eller festis eller något liknande så vill hon ju helst ha det med en gång, men nu har hon börjat förstå att man måste betala först. "Etala fösst" säger hon på bred göteborgska, och när det är gjort så ropar hon: "Nuuuuu få gass" eller vad det nu är vi har köpt. Underbara unge!

Nu börjar regnet komma också, det är ju "stormvarning" igen. Tror jag när jag ser det. Det är ju tredje helgen i rad som det tjatas om stormar och annat och här får vi väl som vanligt lite regn och några vindpustar. Håll i hatten!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt att du äntligen fick komma till din läkare. Var du glad för att ni bara har små vindpustar. Här ute på landet känns det som om hela huset svajar. Tröttsamt att behöva tappa upp vatten o undra om elen ska finnas kvar när man vaknar morgonen därpå.

2008-01-31 @ 15:45:59
Postat av: Heléne

En rubrik som fastnar! Det är klart att du ska shoppa, allt som gör dig gladare är värt att satsa på!

2008-02-03 @ 14:25:10
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0