Pomperipossa in da house!

Jag har fått en finne. Mitt på nästippen. Eller strax ovanför. Den är i varje fall jäkligt centrerad, illröd och mycket mycket framträdande. Så jag fick damma av min gamla Cover All-mix, rackarns bra pryl det där. Slår ju tonårens Clearasil Cover Stick med hästlängder. Och så puder på det. Och har jag väl börjat med puder måste jag ju fortsätta. Så idag har jag varit mejkad till tusen. Ovant. Men också lite roligt!

Kvällen blev lite mindre glamorös dock. När man och barn satte sig för att titta på Glamour (japp, de tittar. Bägge två!), så beväpnade jag mig med skurduk och klorin och anföll de svarta fläckarna i duschrummet. Vi har nämligen ett helkaklat litet duschrum mellan tvättstugan och bastun a la klassiskt sjuttiotalshus. Jag orkade inte engagera mig i städningen i höstas så det har grott igen på något sätt. Jag fick bort det mesta iallafall. Sen gick jag på hela utrymmet med badrumsspray och skurborste också, samt körde duschdraperiet i tvättmaskinen. Det gör ont överallt, men det är en sån sak som retat mig lääänge, och nu är det äntligen gjort!

Imorgon ska jag och maken på hockey, Frölunda of course. Men de är så usla just nu att jag undrar om vi inte slängt pengarna i sjön... Efteråt skall jag hämta upp några jobbarkompisar och sen ska vi hem till en nyanställd kollega. Jag är lite osäker på vad denna kollega egentligen tycker om mig, men nu borde väl vara ett bra tillfälle att få reda på det och se till att vi lär känna varandra ordentligt. På söndag skall vi hem till lilla Claudia och fira hennes tvåårsdag (hon fyllde i måndags, men kalaset är nu i helgen). Jag tänker inte skriva vad jag har köpt, för lilla Claudias mamma är här och läser ibland :D

Nu är jag trött i ögonen, dags för tupplur. Med öronproppar! För hur skönt det än var att få hem maken igår så fick jag en halvtimmes sömn innan jag vaknade av ljudliga, darrande, hackande snarkningar i mitt öra. Upp ur sängen, i med öronproppar och sen sova gott igen. Fast jag hörde faktiskt inte när maken väckte mig imorse.Han var tvungen att ruska i mig lite försiktigt.Han kanske känner sig lite sårad, men en sömnig fru är en grinig fru, och jag tror han föredrar öronproppar framför en surmaja :D

Godnatt och trevlig helg önskar Pomperipossa!

image227


Kommentarer
Postat av: Heléne

Aj, aj, aj, de där finnarna som får för sig att de ska överleva tonåren är riktigt elaka. Jag kan trösta dig med att min make hade en likadan på nästippen för någon vecka sedan, han led på riktigt... Men det var kul att reta honom ;)

Vad duktig du var med duschutrymmet, och nu behöver du ju inte göra det på nåt år : ))

2008-02-16 @ 15:53:41
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0