Kamikazebebis...

Far och dotter somnade tidigt ikväll, och jag som avskyr att vakna till ett stökigt kök gick ner för att röja lite. Är precis på väg upp när jag hör en duns och ett gallskrik. Sannaskruttan hade ramlat ur sängen för första gången på månader. Pappa var snabbt där och tröstade, men inte ens mamma hjälpte. Gosade en stund, lät henne vakna ordentligt för att hon skulle se att det onda var borta, ifall det var en dröm som fått henne att ramla ur sängen. Hon var alldeles blå och svullen om hakan så antagligen slog hon i sängbordet. Hon slumrade till flera gånger och vaknade storgråtande så till slut gav jag henne några droppar alvedon. Sen var hon vaken och fick ligga på mammas arm och titta på både Molly och Pippi i över en timme. Hon lugnade ner sig och låg mest och mös och tuttade lite ibland. Sen putte hon bort mig och skulle nana med kaninen. Flera gånger trodde jag att hon hade somnat, men så satte hon sig upp och sa: Gosa pappa. Javisst, bara att krypa över mamma och putta på pappa så hon fick lägga sig på "platsen", d.v.s. någonstans mellan armhålan och axeln. En liten hand på pappas haka och så sov hon på mindre än två minuter. Det ska en pappa till för att somna en liten skruttig stumpa...
image240

Kommentarer
Postat av: Heléne

Men det var säkert ditt förarbete som gjorde att den lilla sötnosen somnade igen, pappan lyckades bara vara på rätt plats vid rätt tillfälle ; )

2008-02-26 @ 22:03:24
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0