"I've got some cash in my pocket..."

"...and it's burning a hole..." Javisst go'vänner, idag har det shoppats. Det började i eftermiddags när en kollega kom tillbaka från lunchen och sade att det var 50-70% rea på utvalda varor på Duka. Jag och chefen slängde oss i bilen och åkte ner. Jag kom ut igen med en vas  (fast i turkost), en pizzaslicer (något jag velat ha i flera år, det är väl prylsamlaren i mig), långa salladsbestick i trä och fyra stoooora glas som jag kan ha smoothies i, det har jag letat efter sen min smoothiefabless satte in. Hela kalaset gick lös på 240 spänn, det sved inte ens. Glatt uppiggad av denna inledning lade jag mig nu ikväll till rätta med kortet i hand och surfade in på H&M, Ellos och Ikea. På H&M blev skörden som följer:
 En cerise blus samt  ett par kittfärgade linnebyxor. Jag lurade även på dessa: , men att köpa jeans på nätet, även om det är BiB, kan bli hur fel som helst, så jag avstod. Finns de i en vanlig butik skall jag kolla där istället. Jag köpte också en bredrandig pikétröja i grönt och vitt till Sanna: . Förhoppningsvis levereras allt i nästa vecka!

På Ellos beställde jag en tunika:  samt en klänning: , men den kommer jag använda som tunika antagligen. Jag beställde också en ny pyjamas i tuggummirosa, en färg jag egentligen inte gillar, men den blåa kunde inte levereras förrän i juni, och så länge har jag ingen lust att vänta... Jag hamrade också in en rabattkod på en trenchcoat, hoppas att det fungerade, för förra gången jag använde en rabattkod på Ellos så funkade det inte, men jag orkade inte bråka om det då. Men det hade varit roligt med en ny vårjacka!
På Ikea beställde jag ingenting, men jag tror jag ska åka dit på onsdag då maken ska på kick off och köpa lite grejor till Sannas rum, samt klämma lite på nya sängbord till oss. Men det vågar jag inte köpa utan att han är med, han lägger sig i sånt, min karl. Till Sanna blir det iallafall det här:  och vad gäller sängborden vill jag ha någon av dessa:  Aspelund heter den och är den billigare av de två, och Leksvik heter den andra: . Jag gillar Leksvik-serien, byrån i Sannas rum är därifrån, men den är nästan dubbla priset från Aspelund och det är ju bara en sängmöbel. Men jag vill väldigt gärna få in en lite mysigare känsla i sovrummet, så det kanske kan vara värt det.... En ny taklampa blir det definitivt! Just nu har vi en sådan där solfjäderslampa som var så poppis på sent åttiotal, jag minns att jag hade en sån sänglampa som jag tyckte var såååå vacker, men nu tycker jag mest att den är en riktig dammsamlare med alla sina veck och så ger den dåligt ljus. Här tar jag väldigt gärna emot förslag! Jag vill inte att det skall vara en lampa med ljuset riktat rakt nedåt för den hänger precis över sängen, och det kan bli jobbigt med ett sådant direkt ljus om man ligger i sängen. Jag är barnsligt förtjust i rislampor, men det är kanske just det - barnsligt?
Huvaligen, mars har inte ens börjat och jag har redan shoppat loss... hur skall detta sluta med tanke på att vi planerar in en resa till Ullaredo i mitten på månaden också... Tur att maken tjänar bra och att vi skall sälja den ena bilen så jag har råd med mitt syndiga leverne...

Jag hör på brummandet i den lösa biten takplåt att det har börjat blåsa upp igen, det ska visst bli storm säger de. Eller som det varit i år, helgväder... Enligt text-tv har det varit storm var tredje dag här på västkusten sedan nyår. Tja, jag har inte upplevt det som så illa, men det blåser nog värre både närmare kusten och i lite mer glesbyggda områden. Men jag ska inte sticka under stol med att vädret har varit osannolikt tråkigt, de soliga dagarna kan man räkna på en hand. Och nu är det alltså dags igen, regnet trummar på taket och Mölndalsån ger nog vika när som helst, breddningar och muddringar till trots.

Medan jag var på jobbet och slet idag (hrm) så var far och dotter på besök hos gammelfarmor på höga berget. Av Sannas öroninflammation märks nu inte ett spår och hon var på fantastiskt humör. Hon sprang mellan pappa och gammo och delade ut kramar, hoppade i soffan, åt barkis med socker och kakor i långa banor (jag undrar vart energin kom ifrån?) och pladdrade på för fullt.
Imorgon skall vi äta frukost med mommo och moffa i stan men i övrigt är helgen välsignat oplanerad. Det ska bli skönt. Jag har börjat på en ny bok, en Stephen King. Jag gillar verkligen inte honom, men jag kunde inte låta bli den när jag såg den på bokrean. Än så länge är den helt okej och det är skönt med en bok som inte kräver något. På rean köpte jag också "Edward Finnegans upprättelse" som jag hört från flera håll skall vara fantastisk, men jag ruvar lite på den tills jag får upp läsångan.
Nu är det dags för M*A*S*H och sen är det dejt med kudden! God natt!

image268Kluck kluck!!!


Kommentarer
Postat av: Heléne

Oj, vilka fina saker du fick med dig hem. Jag gillar verkligen den vita tunikan, kommer bli kanonfin till jeans i vår.

2008-03-01 @ 18:50:25
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0