En hyllning

Till Lisa, Mästare av Nattsömn! Tack för tips och undervisning av miraklet öronproppar! Igår knatade jag in på Apoteket, köpte en orange sort på rekommendation av Mästaren och provade inatt. Hade det inte varit så rackarns svårt att få in dem rätt så hade jag nog fått en halvtimmes extra sömn, men jag kan inte minnas när jag fick sju timmars sömn i ett streck. De senaste nätterna har jag fått totalt två-tre timmar, för man och barn är förkylda och eftersom jag ligger i mitten så blir det snarkningar i stereo... Men inatt var detta alltså inget problem längre! Halleluja! Leve Mästaren!
(Personlig notering: Det går inte att hylla folk och dricka smoothie i sängen samtidigt, då spiller man).
Så, med sammanhängande sömn får man mycket gjort! Lämnade en glad unge på dagis, knatade hem i rask takt, hoppade på crosstrainern och körde en mil, duschade och avnjuter nu en smoothie, mitt nya beroende. Smoothies, frukt och gula cocktailtomater. Vet inte vad det är med mig, men jag kan inte få nog av det! Dessutom skiner solen och jag är full av endorfiner!

Igår var jag och Sanna lediga och jag hade en tid hos optikern. Jag hade förberett henne på det, men vad hjälper det när det kommer in en främmande människa i rummet och pratar med hennes mamma! Så mamman fick bli undersökt med en unge i knäet, och det är inte helt lätt när de ska kika i själva ögat, men det gick bra ändå. Kunde inte låta bli att skratta lite åt henne efteråt. Hon har ju en grej hon gör när hon blir arg också. Hon gråter med hårt ihopknipna ögon så hon inte ska kunna titta på mig när jag pratar med henne, men jag skrattar faktiskt mest åt det med. Jag förstår att hon blir frustrerad ibland och det är inte lätt att få ur sig. På dagis jobbar de just nu med färger och kroppsdelar, Sanna är jätteduktig på vad allt heter och vart det sitter. Hon har också lärt sig snippa och snopp, men det kommer i en följd: snippanopp, även om hon vet att det är två olika saker. Låter otroligt roligt. Själv har jag haft svårt att få in ordet snippa, själv säger jag underliv, men det är bara att köra på dagis linje.
Eftersom min dotter nekade att sova middag igår var mamman tvungen att göra något konstruktivt för att inte somna i soffan. Det slutade med att jag städade ovanför kylen och frysen och slängde en halv säck gammal välling och sånt. Och hittade en hel skål full med nappar som jag ställt däruppe av någon anledning. Eftersom Sanna gillar att leka med dem så diskade jag av dem och lade dem att torka. Gissa vem som hade världens lajban när hon hittade dem?   
Sedan fick jag plockat undan rätt mycket, dammsuget och tvättat golven. Sanna började bli övertrött vid femtiden, men då tog pappa över och blev lek-och avledare och det är ju alltid kul. Så medan jag lagade mat så hörde jag glada tjut från övervåningen där det lektes med bollar och klossar och pussel. 
På tisdagen var det fettisdagen, men eftersom jag arbetar i kommunen så bjuds det minsann inte på semlor. Maken hade fått två på sitt jobb och då stod det ändå sex stycken kvar när han gick. Min tisdagsslav hade ätit tre på sitt jobb. Jäkla privatanställda. Så när jag och kollegan också ville ha semlor så fanns det givetvis inga att få tag på. Jag åkte ner till Hemköp och köpte ingredienser till egna, men sen fick vi så himla mycket att göra att vi inte hann fixa ihop dem. Så jag tog med mig allt hem och gjorde till mig och maken igår:    De blev väldigt goda och jag är otroligt nöjd med mig själv!

I tisdags efter sjukgymnasten trotsade jag fickparkeringar, lapplisor, enkelriktade gator, cyklar och allehanda studenter och begav mig in till Vasastan med bilen. Fy fabian! Jag är inte osäker i stadsmiljö, men det är långt ifrån smidigt att köra runt där. Men till slut hittade jag iallafall både parkering och dansbutik, och kom ut igen 650 kr fattigare, men ett par riktigt snygga och sköna dansskor rikare: . Jag roade mig med att gå in dem på jobbet, och de känns väldigt bra. Ska bli kul att testa att dansa i dem på måndag. Jag får nog ta med mig mina jazzsneakers också, så jag kan byta om det blir för ovant. Men skon känns väldigt nätt och klacken har bra höjd, så det ska nog bli bra!

Jag hade egentligen skrivit ett mycket längre inlägg igår kväll, men sajten brakade ihop och raderade hela klabbet. Men här finns ju ändå text så det räcker och blir över och kommer jag på att jag glömt något från mitt orerande igår kväll så kan jag ju alltid göra ett inlägg till. Kvällen kommer att bli lång ändå!
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt med god nattsömn. Själv har jag inte sovit en enda natt utan öronproppar sen vi kom hem från bb med Seth. Han snarkar... När alla andra sprang och kollade så deras nyfödda levde för att de andades så tyst så satt vi och lyssnade på Seths snarkningar.
Nu snarkar C också.... du kan ju gissa om Emma snarkar... tre stycken i kör. Vad skulle livet vara utan öronproppar?

2008-02-07 @ 12:01:25
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad bra att det hjälpte! Öronproppar är en underbar uppfinning :)

Och så fick jag ge något tillbaka efter att du har muntrat upp min arbetsdag flera gånger med bilder på vackra män!

2008-02-07 @ 14:36:08
Postat av: Heléne

Vilken liten ängel med napparna!

Jag känner igen det där med semlorna, jobbar också inom kommun och det satsas ju inte direkt på personalen... utom på cheferna kanske.

2008-02-08 @ 22:03:13
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0