Blanda och ge!

Jag har känt mig lite utmattad sedan mötet i måndags med chef, personalansvarig, läkare, fack och mig själv. Det kändes precis som att vara tio år och inkallad till rektorn och det slutade med att jag bröt ihop. Rejält. Så till den milda grad att chefen ska ordna fem besök hos en terapeut på kommunens bekostnad. Kan vara bra tror jag. Kom inte fram till så mycket annat än att jag ska ansöka om betald sjukgymnastik från FK (fat chance, men jag kan ju alltid försöka) och att jag inte kommer få ersättning för den här tiden som utredningen pågått. Det suger, men rimmar ju väl med hur hösten varit, så skitsamma liksom. Jag tror jag börjar jobba heltid i januari och låter kroppen ladda upp tills dess. Jag ska försöka sluta gnälla om det här nu och se fram emot en bättre vår istället.

Den här reklamen tycker jag är himla vacker. Fattar inte riktigt poängen med den, men om man bortser från att det är en kalsongreklam så är den bara så söt.


Idag började jag måla möblerna till systerdotter Annas dockhus, det är jätteroligt men attans så pilligt! Får se hur mycket jag hinner med. Men oj så svårt det är att välja färger. Jag har ju ambitioner, men alla har ju sina begränsningar. Jag tror ju inte att en fyraåring bryr sig så mycket om klädskåpet är brunt eller dalablått, men jag vill ju att allt ska matcha och så vidare... Jojo, begränsningar var ordet!

Har jobbat ikväll, det var en rätt basic afton som flöt på rätt så snabbt. Vi hade två matcher men de skötte sig själva. Nu när jag kom hem fick jag ett tokryck och städade nedervåningen. Torkade av borden, plockade undan leksaker samt, och det här fattade jag inte riktigt själv, skurade skåpet under diskbänken där sophinken står. Och nej, jag säger inte att det inte behövdes, men är halv tolv en tisdag kväll verkligen den bästa tiden för grönsåpa och skrubbsvamp? Men eftersom jag har känt en "stygg lokt" (som min f.d. kollega från Värmland hade sagt) ett par dagar så jag gav mig på jakt. Jag tror att jag hittade problemet, jag ska ner och sniffa imorgon bitti. Annars ger jag mig på kylskåpet! Har haft lite myror i kroppen de senaste dagarna, det var likadant på jobbet. Kunde inte sitta still en sekund, jag flög runt och städade i receptionen, slängde papper, plockade bort vissna blad på blommorna med mera. Hemma skurar jag köksluckor, spis och micro, plockar och fixar och donar. Jag kanske har drabbats av julstädsnoja?

Nu ska jag ta och sova, imorgon väntar mera dockskåpsmöbler, dammsugning, linedance, utvecklingssamtal på dagis och Hornbach. Och kanske bullbak om jag har tid och lust. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg. Det känns som om jag är tillbaka på (nämner inga namn, du vet ju vad jag menar, så slipper jag hänga ut ett företag på nätet) mitt gamla jobb och gravid med Seth. Efter allt strul med sjukskrivningar och tider så bröt jag ihop på mötet. Det kändes precis som du säger, att man var inne hos rektorn. För mig slutade det hos psykologen och det var det bästa som hänt. Att få prata, prata, prata är det bästa man kan göra. Kram på dig!

2008-12-10 @ 06:25:58
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

okej! Vad är det för något godis då? Har aldrig hört talas om det! Jag håller med, alla behöver prata med en teraput ibland, och det kan vara skönt med någon du inte känner, som kan se saker ur andra vilnklar osv,,,, Kramiz M

2008-12-10 @ 18:21:46
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej vännen! Jag har en utmaning till dig på miu blogg! Kramiz M

2008-12-11 @ 11:19:26
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag laddar inför Ullared imorgon! Det ska bli snöoväder enligt media, så jag hoppas de har fel som vanligt. Vi tänkte åka tidigt så vi är där när det öppnar men vi har aldrig lyckats vara där åtta så det lär väl inte hända imorgon heller ;-)



2008-12-11 @ 14:58:31
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Självklart! Men du... jag har inte ditt nr i mobilen, så kan du ringa en signal o lägga på, så sparar jag det. Hinner inte kolla datorn imorgon bitti så skriv inte på mail. Kram

2008-12-11 @ 20:15:25
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Den fungerade fint så nu ligger den hemma i min hall och väntar. Kram

2008-12-12 @ 17:15:55
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0