Nu så...

Idag, efter att jag själv jagat facket igen, ringde de äntligen tillbaka till mig. Och det är skönt att få lite medhåll, hon tyckte också att det lät skumt att jag ska straffas för att kommunen inte gör sitt jobb. Hon trodde att jag ändå hade rätt till sjuklön under utredningstiden så hon skulle ringa lite samtal och kolla läget. Sen finns ju risken att FK hux flux får för sig att godkänna sjukskrivningen och då blir jag återbetalningsskyldig till kommunen, men som jag svarade på det, jag vill ju inte ha mer än vad jag ska, jag vill ju bara ha det jag har rätt till. Så nu får vi väl se vad som händer, men hon skulle iaf följa med mig och chefen till företagsläkaren på måndag. Det känns rätt skönt. Konstigt, men skönt. Jag orkar inte tänka på det här mer.

Ikväll har Sanna fått vara hos mormor och morfar eftersom jag jobbar och maken spelade match. Fick nyss ett sms där det stod att Sanna inte alls ville följa med hem, hon ville minsann sova hos mommo och moffa. Sötsnuten!
Lite mer Sannaord när jag ändå är igång:
Hungligig - Hungrig
Maglass - Madrass
Opa - Hoppsan
Lyslampa - Ficklampa
Massa djurar - Många djur
Limo - Rigmor (en fröken på dagis), Limo (en pojke på dagis), Nemo (från filmen Hitta Nemo)
Tiggi - Twiggy (en flicka på dagis)
Suppfessås - Köttfärssås

Nu ska jag gå upp i lilla hallen och eskortera ut innebandylaget. Och sen ska jag be siste man eskortera ut mig, för kollegan mer eller mindre kollapsade i influensa efter maten. Han hängde med rätt bra, men för en halvtimme sen när vi var färdiga med städningen så tyckte jag det var dags för honom att gå hem. Jag vill faktiskt inte bli smittad, även om risken är rätt stor vid det här laget. Allt är ju klart, det är låst överallt och så, men lite läskigt är det att gå ut till bilen själv. Inte för att jag är rädd, jag har gjort det förr, men finns det möjlighet att ta sällskap med någon så gör man ju det!
Så det är bäst att jag sätter fart! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Skönt att du har någon (som kan påverka) på din sida, man får hoppas att det blir något vettigt beslut av allt detta nu då till slut...

Kramar från oss.

2008-12-05 @ 00:14:30
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej, hoppas verkligen denna soppa löser sig för dig. Du behöver lite ro nu. Själv har jag fått jobb, jag har ju vikat på en skola och städat ett tag nu, och igår frågade de om jag vill vara kvar. Så från tisdag till 19/12 och sen 5/1 fram till 22/5 jobbar jag sex timmar om dagen. Så jag är glad.



Kram

2008-12-05 @ 06:55:06
URL: http://[email protected]
Postat av: Jessica

Skönt att du har någon från facket som lyssnar på dig och står på din sida.



Jag hade varit livrädd om jag gått ut. Igår åkte jag hem från Borås själv i bilen. Jag var tom livrädd inne i bilen. Fy vad jag är mörkrädd!

2008-12-05 @ 08:00:03
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Nettan

maglass.... s den var söt. Ungefär som min minsting som sa blåblär och bellesin(bensin) och faborik. :)



Bra att du fått tag i nån vettig människa på facket nu, hoppas du får den hjälp du har rätt till också då.

Och tack för grattishälsningen



Kram

2008-12-06 @ 15:14:25
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Karin J

Hoppas att du får bra hjälp från facket nu!

Vilka fint dekorerade pepparkakor!

Kram

2008-12-07 @ 19:24:17
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Malin

Så de har äntligen fått tummen ur o ringt nu? Det var på tiden! Hoppas allt löser dig nu då! Kramiz M

2008-12-07 @ 20:34:19
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0