Trötta fötter

Nu ikväll bestämde jag mig lite spontant att följa med mamma på Rosa Steget, en nätt liten sväng på 8 km runt Göteborgs innerstad. Annars skulle hon fått gå ensam och det tyckte inte jag lät så roligt, så trots att jag inte var anmäld hoppade jag in i ledet när starten hade gått. Det var en härlig kväll för en promenad, och eftersom det är Göteborgs Kulturkalas i stan så var det mycket folk i rörelse. Vi höll en behaglig takt och lyckades till och med göra lite kändisspotting: Amelia Adamo och Leif Pagrotsky traskade bredvid oss klädda i rosa. Medans jag promenerade runt var make och dotter på Kulturkalaset och slank in och mumsade i sig en köttbulle var på Köttbullekällarn. (Gottegrisar. Jag skulle kunna döda för lagad mat... ) Sedan mötte de oss vid målgången på Heden. Jag gick givetvis inte med in i målet eftersom jag inte var anmäld, men mamma fick en rätt så snygg rosa bag med lite fina saker i. Sanna tyckte det var spännande att se alla rosa damer gå förbi, så medan de väntade på att vi skulle komma fram till Heden så hade de stått och hejat en stund och Sanna hade ropat: "MammaMommo! Va e ni nånstans?" Folk hade tyckt att hon var hemskt söt. När mormor sedan skulle gå och hämta sin bag sprang hon efter och ville följa med, och mannen som delade ut Rosa Bandet-formade medaljer tyckte att hon var så gullig att hon också fick en.
Sedan gck vi till Universeum och mötte morfar och gick på Liseberg ett tag. Sanna tyckte det var jätteroligt att vara där med mormor och morfar. Hon fick åka Kaninresan med mig och mormor, Lilla Lots med pappa, Karusellen med mig och Farfars Bilar med morfar. Sedan spelade vi på lite gosedjur också och vann givetvis ett par stycken... De hamnar nog snart i säcken med grejor som ska till Kvinnojouren...
Vid kvart i elva lämnade vi Liseberg med värkande fötter och kurrande magar. För vi kämpar på med pulvret. Igår var min värsta dag, på eftermiddagen var jag på ruskigt humör, surade och fräste och hade huvudvärk som inte var av denna värld. Tänk vad man kan sakna mat. Det är nästan outhärdligt. Särskilt ikväll på Liseberg med alla matdofter överallt. Likadant på Kulturkalaset där det kommer puffar av vitlök och grillat från alla håll. När loppet dessutom gick igenom Feskekôrka höll jag på att börja gråta... Men imorgon ska vi ha kalas och då ska vi först bjuda på lite bröd och kallskuret, då ska jag synda. Sen ska jag nog också ta mig en liten bit tårta också, jag fyller ju faktiskt år. (Egentligen fyller jag inte år förrän på måndag, men då var det ingen som kunde komma, så vi flyttar lite på kalasandet). Men oj så mycket jag längtar efter denna macka. Jag äter ju både pulver och bars, men ibland kan pulvret bli lite kväljande. Då är det en utmaning att få ner det! Hittills har jag gått ner 1,1 kg. Från fredag till lördag gick jag bara ner 0,1 kg, gissa om jag var sur imorse... Hoppas vågen visar lite snällare siffror imorgon, nu har jag ju förutom pulvret motionerat ordentligt också!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0