Jag kunde!

Lisa kom strax efter lunch och vi begav oss ut på blomsterjakt. Först till Plantagen, men där var utbudet en besvikelse. Vi fick köpt en bunt vita rosor, brudslöja, tråd att binda med, blomsterknivar samt en kruka murgröna som det visade sig att vi struntade i.
Sedan åkte vi till Blomsterlandet istället och där fick vi tag på röda rosor. Hem till mig igen och ut på uteplatsen i solskenet där vi småpratade och förberedde blommorna.   Jag började binda lite smått och kände mig rätt så nöjd med resultatet. Halvvägs stannade jag upp och konstaterade att vi hade tärnbuketterna färdiga.   Sedan fortsatte jag, runt, runt, och resultatet blev faktiskt över förväntan med tjugo röda rosor och nio vita rosor samt lite brudslöja. Till den riktiga buketten i augusti skall det även vara något grönt runt som ramar in det hela. Antingen så köper vi salalblad eller så tar vi något grönt från naturen. Lisa var nöjd med resultatet så det verkar som att jag kunde iallafall!
När vi var nöjda med buketten åkte vi hem till Lisa för att prova blommorna tillsammans med klänningen, den var otroligt vacker. Jag tog en bild, men den kan givetvis inte publiceras före bröllopet. Så här blev buketten iallafall:
   Och här är den vackra bruden, utan brudklänning dock:  Nu ska jag bara lära mig att göra en corsage till brudgummen också...

I övrigt har helgen varit lugn, träffade mormor och morfar igår. Mormor följde med och tittade på skor, det bidde inga till mig givetvis, men mormor köpte ett par gympaskor och ett par gummistövlar till Sanna. Sedan åkte jag och Sanna med mormor och morfar hem, för morfar behövde hjälp med datorn. När vi kommit hem igen tog jag och lillan en tupplur och efter det åkte lilla familjen och handlade mat. Det ekade rätt tomt i skafferiet så det var skönt att få det gjort. Sanna är jätteduktig och körde en egen liten vagn som hon fick lägga varor i. Vid grönsakerna får hon lägga upp påsarna på vågen och sedan trycka på rätt knappar, hon är väldigt stolt över det. Grillning till middag och tidig kväll, sånt är livet hos de här festprissarna.
Imorse var maken iväg och spelade frisbeegolf och ikväll har han spelat pingis. Fem poäng på en dag, det är lite orättvist! Sanna vägrade lur idag på dagen med pappa, så halv sju kom det ett litet ynkligt: Mamma, Sanna sömnig... En stund senare gick vi upp och tjugo över sju sov damen, ovanligt tidigt för att vara henne med andra ord.
Sanna sjunger mer och mer nu, det är underbart att höra. Men givetvis gör hon det inte på kommando, så jag har ännu inte lyckats filma det. Sångerna hon sjunger är "Blinka lilla stjärna", "Bä bä vita lamm" och "Liten båt blir ofta våt". Idag har hon också försökt ringa Benjamin så hon saknar nog sin pojkvän litegrann... Annars leker hon ofta att hon ska gå och hälsa på sina kusiner, Anna och Emrik. "Mamma ledsen, Sanna ledsen" är också en favoritlek samt att hon låtsas ramla ner från soffan så jag ska dra upp henne, "Mamma rädda" heter den leken. Att leka med PlayDoh är också otroligt populärt, delad etta med pussel. Jag gillar att hon tycker om kreativa lekar, det borgar för mycket pyssel i framtiden!

Det är inga måsten den här veckan, det känns skönt. Bara härlig dans imorgon, och på onsdag ska jag försöka följa med Lisa till stället där bröllopsfesten ska vara så vi kan planera dekorationerna till lokalen.
Nu ska jag gå upp till min familj och slötitta lite på The Bourne Identity. Har sett den två gånger redan tror jag, men det är bara bra, för då behöver jag inte koncentrera mig!

Godnatt och trevlig vecka och här kommer en bonusbild på en artist djupt inne i sitt skapande:

Kommentarer
Postat av: Lisa

Buketten blev verkligen jättevacker! Den står på mitt köksbord nu och jag blir glad varje gång jag ser den. Imorgon ska mamma komma på middag så hon får se den också :)

2008-04-21 @ 07:24:24
Postat av: Annica

Duktig du är tjejen!!!
Undrar om jag ska fixa lite blommor till mig?? Lite
nere idag :(

Stor kram

2008-04-21 @ 11:40:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Jessica

Åh vilka vackra blommor! Vilka recept som helst, gärna recept som man kan ha även till övriga familjen. Ikväll ska jag äta kassler och spenat. Bra för då kan jag göra lite ris till Seth o C...

2008-04-21 @ 11:42:52
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Heléne

Oj, vad duktig du är! Buketten är verkligen jättefin. Kul att få se en bild på dig också, nu har jag ett ansikte bakom tangenterna ;)

2008-04-21 @ 18:06:42
URL: http://haggmark.blogg.se
Postat av: Karin J

Vad fin den blev!

2008-04-22 @ 05:56:23
URL: http://karinj.blogg.se
Postat av: Malin

Vad jätteduktig du är! Verkligen fint! Och återigen, vilken ära att få göra brudbuketten!! Känner inte så jättemycket för att jobba idag, ska jag erkänna, men bara att ta tjuren vid hornen! Ha en bra dag!

2008-04-22 @ 12:33:49
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: soffie

va duktig du ar.Mycket fint belv det.
Hoppas du har det bra...

2008-04-22 @ 13:57:02
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0