Saker jag älskar

utan inbördes ordning:

*Att gosa med Sanna när hon sover. Att bara få krypa nära henne med en hand på hennes varma mage och näsan inborrad i hennes hår
*Höstregn. Ju mer regn, desto bättre. Om jag är inomhus vill säga.
*Choklad. No further comment needed.
*Sovmorgnar. Åh vad skönt det är att sova på morgonen. Tänk om jag kunde tycka det var lika skönt att somna tidigt.
*När Sanna skrattar. För att hon har något bus på gång, för att man jagar henne, eller bara för att hon är lycklig.
*Att känna mig vacker. Ytligt, jag vet. Men ibland är det bara skönt att känna sig fin, oavsett om man har en bra hårdag, om kläderna sitter perfekt eller man bara fått en komplimang i förbigående. Det är härligt.
*Att vara med vänner. Att känna att man har tid att sitta och prata och trivas i varandras sällskap.
*Linedance. Särskilt till en skön låt och man känner att stegen sitter. Då älskar jag att dansa.
*Ett långt, varmt bad. Antingen ett skumbad eller med en väldoftande badbomb. Inga telefoner som ringer, kanske lite ruskväder ute, levande ljus och en lugn atmosfär.
*Att vara nöjd med min arbetsinsats. Jobbet är inte det viktigaste i livet, men det är ändå en stor del av det. För mig är det viktigt att känna att jag gjort nytta. Och när jag haft en sån dag, som jag hade igår, då känner jag att jag har gjort ett bra jobb.
*Att titta på Sanna och maken när de leker. Jag blir helt varm i magen när de sitter och myser med en bok, har kittelbus i sängen eller när båda trängt sig ned i badbåten och leker med ankorna.
*Våra katter. Ibland har jag inte tid att kela med dem så mycket som både de och jag vill, men när de kommer smygande upp i knät och spinner högt och man vet att allt de vill är att bli lite klappade, då blir man tillfreds med livet.
*Resor. VI har inte varit ute på länge, men det är så häftigt att uppleva nya världar, prova spännande mat, känna annorlunda dofter eller bara ta det lugnt. Att bara drömma om resor är härligt, men att få göra dem är ännu bättre.

Det finns mängder av saker jag älskar att göra, människor jag älskar att vara med och saker jag älskar att drömma om. Det här är bara ett axplock. Men jag tycker att jag har varit så negativ det sista, så jag har de senaste dagarna koncentrerat mig på saker jag älskar och är tacksam för.

I onsdags var jag och Sanna på Lek och Buslandet härute på Backaplan. Det var första gången vi var på ett lekland. Vi kom dit redan när de öppnade, så den första halvtimmen var vi ensamma. Det var fantastiskt kul. Vi rullade runt i bollhavet, klättrade upp och ned i ställningar, beundrade den snygga bebisen i spegelavdelningen, åkte rutschkana femtioelva gånger, körde trehjuling och gjorde en hel massa kul saker i nästan tre timmar. Maken blev lite avundsjuk, så han jobbade som en dåre på torsdagen så han kunde vara ledig med Sanna på fredagen. Då åt vi först frukost på Köttbullekällaren tillsammans, sen åkte jag till jobbet och de åkte och lekte. De hade också jätteroligt.

Ikväll ska vi gå på Liseberg. Maken och hans bror är och ser IFK Göteborg möta Elfsborg på Nya Ullevi. Sen ska jag och Sanna möta dem på Liseberg. Vi har några åkbiljetter kvar och det är ju synd att inte utnyttja dem. Stumpan och jag ska åka Sagoslottet och Farfars bilar, och maken med bror skall åka Balder. Tokar.

Kommentarer
Postat av: Annica

Kikar in och säger hej, hoppas ni har det bra. Kram Annica

2007-09-16 @ 20:47:57
URL: http://anki72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0