Bilpool?

Nej, bilen har inte badat. Men oj en sån logistisk utmaning vi har framför oss den här veckan. Eftersom vi bara har en bilbarnstol och jag och maken jobbar lite olika tider samt att dagiset inte har börjat än, så måste vi pussla med bilarna ibland. För det viktigaste är att bebisen åker säkert. Så, veckan som kommer ser ut så här, bilmässigt sett:
På måndag morgon kör jag ut Sanna till farmor och farfar i Torslanda och lämnar henne där. Jag lämnar även min bil (Renaulten) där. Jag lånar därför en av svärföräldrarnas bilar och kör till jobbet i den. På måndag kväll åker maken ut till Torslanda med sin bil (Toyotan), lämnar den där och kör hem sig och Sanna i Renaulten. På tisdagen tar han svärföräldrarnas bil till jobbet och jag och Sanna åker till mina föräldrar i Mölndal på eftermiddagen, där hon får vara tills maken slutar jobbet. Då kommer han till mitt jobb, lämnar svärföräldrarnas bil hos mig och tar Renaulten och hämtar Sanna. På onsdagen vilar vi och på kvällen åker vi till Sannas kusin E som fyller sex år. På torsdagen kör jag återigen ut Sanna till svärföräldrarna i Renaulten och kör Toyotan till jobbet. Sanna sover över hos farmor och farfar, och på fredag förmiddag åker de hem till oss i Renaulten och kör hem till sig i sin. Färdigt. Alla bilarna är tillbaka där de började. Förvirrad? Det är vi med. Snacka om att det tog oss ett tag att jobba fram till den här lösningen.

Vi har haft en härligt lugn helg tillsammans. Idag har maken varit och spelat frisbeegolf på förmiddagen medan jag och Sanna åkte till Backaplan. Min skosituation börjar bli i det närmaste desperat, men även om jag har en ruggigt snäll unge så är det inte så lätt att prova skor med fröken med sig. Vi fick åka hem i ogjort ärende. Resten av dagen tillbringades med att se ett gäng inspelade avsnitt av Heroes (min nya favoritserie, jag är helt biten) samt att se "Pans labyrint". Den var ruggig, men väldigt bra. Ett sceniskt mästerverk.
Nu på kvällen var hela familjen nere i tvättstugan. Sanna hjälpte mig att hänga tvätt och maken packade sin pingisväska. Och fröken fick fatt i pappas rack. Jag tror maken var på gränsen till tårar av stolthet. Framtiden är utstakad.

Nu skall jag sova. God natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj jösses vilket bil-pussel! Jag såg faktiskt en pappa (antar jag att han va) som kom på mope till dagis-parkeringen igår. Där parkerade han den o hoppade sen in i en bil för att köra vidare. Hihi, såg framför mig hur hans fru (förmodligen dagisfröken) total vägrat att ta moppen till jobbet.

Är också helt tokig i Heroes! Blev lack igår när vi kollat o dem säger att det inte kommer något imorgon kväll. Va? Ska jag vänta en hel VECKA? Galet!

Kramar

2007-10-11 @ 08:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0