Ledsen, men här kommer det... GNÄLLET!

Idag har jag varit hemma med en visserligen väldigt go unge, men likväl en snorig, febrig, näsblödande, diarréig, klängig och tuttig unge. Två timmars nattsömn och en tvåtimmars lur mitt på dagen har jag fått, men inte hunnit dammsuga, tvätta golv och hänga upp adventsstjärnorna i vardagsrumsfönstret som jag tänkt. Min man ramlade in tjugo över sex, frågade varför jag inte spelat in Glamour till honom, satte sig i fåtöljen, såg slutet på Glamour och distraherade bebisen hjälpligt medan jag lagar mat. Sedan äter han sagda mat, men tar varken undan sin tallrik eller sätter in mjölken efter sig, lägger sig i soffan och somnar! Så där står jag som en annan hemmafru med en ledsen unge på armen och ett kök som ser ut som ett bombnedslag. Har garantin gått ut på den här modellen eller kan jag uppgradera?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej, vilken tråkig kväll du fick! Hoppas den blev bättre sen och att maken fick veta hur när han vaknade! Kram!!

2007-11-29 @ 09:24:03
Postat av: Karin

Stackars dej!

2007-11-29 @ 09:51:40
URL: http://karinj.blogg.se
Postat av: Jessica

Åh jag lider med dig. Bokstavligen. Här hemma har min veckan nämligen sett ungefär likadan ut. Igår hände dock något o maken tog Seth hela eftermiddagen o kvällen. Emma sov så jag hade flera timmar för mig själv. Vad gjorde jag då? Vek tvätt o städade huset efter veckan som gått. Dum jag är...

2007-11-30 @ 09:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0