Inredning och karaoke

Vardagsrummet är äntligen färdigt! Jag är så himla nöjd. Det tog ett antal timmar, och jag tänker aldrig mer sy en nio meter lång gardinkappa om jag kan slippa. Detta har hänt: Väggarna har målats i en ljust beigebrun färg, jag har hängt upp nya gardinlängder i vitt och en kappa i linnebeige.  En tavellist har antikbetsats och satts upp ovanför buffén. På listen har vi ställt inramade förstoringar, mest av lillan men mamma och pappa får också vara med. Under listen hänger en tavla med tre närbilder på blommor i ljus sepia. På väggen ovanför tv:n hänger två ljusstakar med vardera fem värmeljus i kopp och på väggen mellan öppna spisen och fönstret hänger en stor väggspiral med sexton värmeljus i kopp. Slutligen har soffan fått ett nytt beige överdrag och vita kuddar. De två små kuddarna som hör till soffan har jag inte hittat några fodral till, så jag skall sy av tyg som blev över från gardinerna. Men det får vänta lite.
Här är förvandligen i bilder: 
   

I onsdags var jag och Sanna lediga, och det var Benjamin och Jenny också. Så jag och Sannapanna tog vårt pick och pack och drog till Mölndal för karaoke och tapas, all courtesy of Jenny. Ungarna hade ju inte setts på länge och Benjamins glädje gick inte att ta miste på, Sanna var som vanligt något mer reserverad. Mammorna å sin sida är alltid glada att se varandra, och efter en stund värmde vi upp lite SingStar och började skråla. Benjamin visste med en gång vad som var i görningen och styrde rakt på mikrofonerna och försökte få Sanna att slita sig från den roliga leksaken: . Sedan struntade han i Sanna och visade hur det skulle gå till: . Då fattade Sanna galoppen och även om hon inte sjöng lika högt som Benjamin så visste hon iallafall vart mikrofonen skulle vara: . Dockan fick också försöka: . Mammorna sjöng också högt och vackert, men eftersom den här mamman höll lika hårt i kameran som i mikrofonen var det bara Benjamins mamma som fastnade på bild: . När vi sjungit oss hungriga dukade Jenny upp en fantastisk tapasmeny med goda ostar, heta räkor, pestopinnar, ölkorvar (utan öl) och många andra godsaker. Till efterrätt vankades det en makalös halloffeepaj. Mums! Tack för en härlig dag!

Igår fyllde maken år och hela familjen var här på middag. Elva personer till bords och vi bjöd på mat. Tre sorters marinerad fläskfilé, sallad, såser, potatisgratäng och barbecuepommes. Till efterrätt åt vi tårta med marängsvissfyllning i ett lager och vaniljkräm och hallon i ett lager. På toppen var det grädde och nonstop. En mycket lyckad kväll. Idag var vi trötta alla tre och hade en slö morgon. Först vid tolv hade vi duschat och gick upp för att klä på oss, men det slutade med att vi lade oss och tog en lur istället. Eftermiddagen har varit lika slö den och det är härligt! Det känns som om det bara har varit stress och mycket att göra den senaste tiden, så det var underbart med en dag där vi inte gjort någonting alls (förutom att köra fyra maskiner disk efter kalaset, men det gjorde maken så det har ju inte påverkat mig så mycket).

Vi ligger några avsnitt efter med Heroes, så nu ska vi luta oss tillbaka i soffan och slöa lite till!

God kväll! 

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis till det nya vardagsrummet! Det ser mysigt och fint ut.
Blir allt lite avundsjuk på karaokekvällen för att inte tala om tre(!!! )sorters marinerad fläskfilé...mmmm... själv håller jag på att försöka äta så lite som möjligt just nu. Det är inte så kul.
Kram

2007-11-18 @ 22:00:31
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0