Vaktad gryta kokar inte

och vaktad brevlåda får ingen post. Sabla slöa brevbärare. Jag har suttit och blängt på brevlådan i en timma nu, och Stefan har varit ute och kollat flera gånger. Ingen post, ingen Harry Potter, ingen glad mig.

Förutom att vakta brevlådan väntar jag på att klockan ska bli ett så jag kan ringa Anticimex. Jag fick ett samtal för någon månad sedan om att förlänga en försäkring vi fick när vi köpte huset och de besiktigade det. Eftersom jag ville prata med Stefan om det bad jag dem återkomma. Några veckor senare fick vi ett inbetalningskort som vi ignorerade. Och nu har vi fått en betalningspåminnelse. Och eftersom jag är arg för att min bok inte har kommit så kanske jag tar ut det på dem. Fast jag har väldigt svårt att vara barsk mot folk. Jag är alldeles för snäll tyvärr. Men bestämd kan jag försöka vara.

Jag hade hoppats på en sväng till Ikea idag, vi behöver köpa lite grejor till Sannas rum. Men det bara regnar så vi bestämde oss för att städa lite inne istället, vilket alltid behövs. Men kommer inte boken så kommer jag behöva tröstshoppa. Jag, besatt? Umm... lite kanske.

Hälsningar från den madrasserade cellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0