Skvaller kan löna sig...

fast jag skäms fortfarande lite. Jag tipsade Aftonbladet om en story för några veckor sedan, mest för att jag var nyfiken på vad som hade hänt. Sen fick jag ett mail där det stod att jag skulle få betalt. Och visst, idag ramlade det in ett brev där det stod att jag skulle få 900 kr för tipset, ca 635 kr efter skatt. Och pengar säger man ju aldrig nej till.  Nu kanske jag kan ta och unna mig ett par nya dansskor, eftersom mina vanliga är alldeles sönderdansade.
Och på tal om dans så spritter det fortfarande i mina fötter, jag vill dansa mera! Och fast det kanske inte är god arbetsmoral så smiter jag in på youtube i tid och otid och kikar på danser och lyssnar på musik.
Inatt var en makalös natt! Jag lade Sanna i sin säng vid halv tio, och när jag gick upp strax före sju imorse så låg hon fortfarande kvar där! Ett litet snyft vid midnatt var allt, så jag har vaknat flera gånger bara för att kolla om hon andades...
Ikväll är det Gilmore Girls igen! Och från vad jag läste mig till i tidningen så verkar det bli ett mycket spännande avsnitt... Jag tror jag ska skicka Stefan och Sanna i säng tidigt, och sitta och gotta mig själv framför tv:n... Och på tal om tv... Vi verkar inte ha tur med dessa apparater för tillfället. Platt-tv:n som vi köpte strax innan Sanna föddes har strulat ett tag. Ja, det är ett skitmärke så man kan väl inte förvänta sig något annat. Iallafall så gör den så att den funkar ett tag och sen börjar den stänga av sig. Då får man dra ur ström och antenn och vänta lite, sätta i dem igen (varpå det knastrar betänkligt i strömkabeln) och sen funkar den ett par dagar. Nu hände det senast i helgen, så igår lämnade vi in den hos NetOnNet där vi köpte den. De i sin tur talar om att de måste få se felet innan de skickar den på service, men eftersom kablarna är uttagna och sedan ikopplade igen så kan det dröja allt ifrån ett par dagar till en vecka. Så nu står tv:n i butiken i Backa och väntar på att paja igen... Skumt. Sen har vi ju även min älskade trotjänare som står i sovrummet, en tv/video som jag fick i tjugoårspresent av mamma och pappa, så den har ju också några år på nacken (nej, jag skriver inte hur många, man diskuterar inte en dams ålder). Den funkade klockrent inatt när jag stängde av den, men imorse när Stefan satte på den fick han först bara en blå skärm och sedan myrornas krig. Tv4+ och 24:an är allt som funkar, allt annat är snö. Så idag vid lunch när han skulle lägga Sanna skulle han börja fixa lite med den och trycker på Meny. All text är på... finska... Hur har detta gått till? Givetvis var det här inget jag kunde fixa på telefon eftersom jag är på jobbet, så jag har en intressant eftermiddag att se fram emot när jag kommer hem. Kan tv-apparater få virus? Undrar om jag känner apparaten tillräckligt väl för att kunna navigera fram kanaler ändå? Och var sjutton är manualen? To be continued.....

Kommentarer
Postat av: Annica

Hellojsan!!!
Hmm, jag vet faktiskt inte om tvapparater kan få virus??? Hoppas det löser sig för er. Kul att skvaller kan löna sig :)
Ha det så bra, saknar er, kram

2007-07-10 @ 18:45:45
URL: http://anki72.blogg.se
Postat av: Karin J

Tipsat aftonbladet... Det var grejer det! Jag blev jättenyfiken...

2007-07-10 @ 21:35:14
URL: http://karinj.blogg.se
Postat av: Jenny & Benjamin

*asg* Ska jag be syrrans sambo snacka med den finska tv:n och översätta?

2007-07-10 @ 21:38:29
URL: http://jennyonline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0