Semester!

Så var det färdigjobbat för i sommar! Jag börjar jobba igen först den 27 augusti, det är en lagom lång semester tycker jag! Sista dagen rände jag runt som en annan Fraggel för att få färdigt allt sånt jag skjutit upp. Dessutom väntar vi övernattare från Gothia Cup från och med imorgon, så där ramlade det in en och annan sista-minuten-grej, såsom kontroll av brandvägar och tömning av ett rum där vakterna ska hålla till och som vi inte hade räknat med... När dagen var färdig kom jag hem till tre röda rosor från min man och en bukett gladiolus från lillan, en semester-present så att säga. Dessutom hade vi fyraårig bröllopsdag i onsdags, så rosorna hörde nog dit tror jag.
På det hela taget är vi rätt dåliga på att fira vår bröllopsdag, förra året tror jag inte ens att vi kom ihåg det. Till nästa år ska jag nog sätta in ett bröllopsfoto i tidningen, det gjorde vi aldrig efter vårt bröllop, och jag tänkte att det kunde vara kul.

De närmaste dagarna har vi inga semesterplaner. Mamma och pappa vill hemskt gärna att vi ska köra ner till dem i Danmark och campa, och det hade jag nog också velat, men innan vi vet hur vädret ska bli så känns det inte aktuellt. Vi tar ju med vårt tält i så fall, och att tälta i ösregn är inte en av mina större hobbies.

Något jag väntar med spänning på är sista boken i Harry Potter-serien som kommer ut på fredag. Och jag mitt nöt har beställt den från bokus.se... IDIOT! Det innebär ju att jag inte får boken förrän tidigast måndag - en hel läshelg till spillo!!! Och tänk om jag någonstans läser mig till slutet innan jag kommit dit själv... Åh, det är så spännande! Till skillnad från de flesta andra så tror jag inte att Harry dör, men det trodde jag inte om Dumbledore heller... Fast där undrar jag om inte Dumbledore och Snape gjort ett polyjuice-byte... Kan det inte bli nästa måndag snart??? Jag tror jag ska skicka ut Stefan och Sanna till farmor och farfar över dagen så jag kan få läsa ifred... Ja, jag vet, jag är en självisk människa, men som tur är har jag en förstående make. Hoppas jag. Jo, om han nånsin vill få se på sport igen så gör han som jag ber.


image8


Kommentarer
Postat av: Karin K

Gaaah, jag visste inte att Dumbledore dör.
Ha en härlig semester vännen min! Dra till Italien i fall vädret inte blir bättre, det är ni värda :-)
Men först ett besök i dansaffären för riktiga doningar på line dance-fötterna ;-)

2007-07-13 @ 23:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0