Lions and tigers and bears!

Lilla familjen har varit på zoo, Borås Djurpark närmare bestämt. Vi såg  och  och  samt den är relaxande raringen: . Dessutom hade de klätterapor  som inte var så värst intresserade av de andra djuren. Men trevligt var det.
Igår var det den första varma soliga dagen sedan i maj, och lilla familjen rusade genast ut och lapade sol på stranden i Sillvik. Stefan brände sig både här och där, trots mitt erbjudande om solskyddsfaktor 20. Summa sumarum är det inte särskilt synd om honom, för det här är andra gången han bränner sig i år (vilket är drygt 100% eftersom vi bara haft två tillfällen med sol) men det hindrar honom inte från att ligga och ynka sig. Efter badet åkte vi till svärföräldrarna en stund. Sanna fick leka med farmor medan föräldrarna gick ut och plockade blåbär. Ca 6 dl fick vi ihop, och ungefär lika många myggbett. Sedan åt vi blåbär och mjölk. Stefan älskar det. Själv är jag inte lika lyrisk, men jag var ju tvungen att smaka innan jag dömde ut det. Men Stefan och hans pappa fick det mesta, för så gott var det faktiskt inte.
Det blev ingen tripp till Danmark, men det kommer väl andra erbjudanden. Kanske rent av en sväng till Norge, vi får se.
Gothia cup har invaderat oss igen. Jag är glad att jag varken jobbar eller bor nära en skola där de små liven bor. Det brukar vara ett rumlande utan dess like, även om själva fotbollen i sig är rolig.
Nu har vi inga större planer för resten av veckan, Stefan ska spela frisbeegolf idag om det inte regnar för mycket och imorgon ska vi på middag hos vänner. Men det är det som är charmen med semester, att ta dagen som den kommer.
Såhär söt var förresten min ängel igår . Nu ska jag se om det finns någon frukost hemma! Adieu!

Kommentarer
Postat av: Karin K

Wiiie, vad fin den lilla rosa marsipanrosen var i sin frisyr :-)

2007-07-17 @ 15:01:49
Postat av: Paula

Nämen hjärtat!!!! Hela 6 dl myggbett!! Det låter ju fruktansvärt............ ;)

2007-07-17 @ 18:21:59
Postat av: Jenny & Benjamin

...Oh my!
Jag tyckte nog bäst om klätterapan. ;) Och 6 dl myggbett låter verkligen illa.
Men blåbär äter man väl inte med mjölk utan med lite lite socker (fruktsocker går bra) och lite grädde (ovispad för min del). Yummie!
Gothia..? Hmpf!
:)
Kramar från oss.

2007-07-19 @ 00:14:06
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0