Jag älskar min kudde!

Åh så skönt det var att sova ut! Jag somnade vid midnatt, tog en toapaus vid fyra och kravlade sedan upp först strax före tio. Mormor hade inte sovit riktigt lika gott, men hon har semester och får ta en eftermiddagslur! Efter dusch och påklädning åkte vi och handlade och åt sedan brunch på Köttbullekällaren innan vi hämtade busisen. Hon hade bara tagit en kort lur så när vi kom hem gick mor och dotter upp till sängen där lillan somnade medan mamma såg ikapp sig på ett inspelat avsnitt av Gilmore Girls. Det är sista säsongen, hur ska jag överleva? Jag vill också bo i Stars Hollow, ha ett eget värdshus och ett hus som jag aldrig ses städa men som alltid är fint ändå! Och jag vill kunna leverera snabba repliker och klä mig i nystrukna kläder varje morgon, medan håret är perfekt och jag har minst fyra olika vinterjackor och kjol och stövlar fast det är snö ute! Kort sagt, jag vill vara Lorelai Gilmore. Fast med Luke och inte Chris.
I övrigt på agendan idag står att packa inför helgen i Mullsjö. Jag är en notorisk överpackare och vi är tre personer som skall åka i lilla Toyotan. På vägen ska vi handla också. Det kommer bli trååångt! Vi ska bo i stuga och det är något nytt för oss alla tre. Jag är van vid att campa med tält eller husvagn och då får man ha med sig allt man behöver. I stuga verkar det finnas ett halvfärdigt koncept, men det är ruskigt svårt att veta vad som ingår i det. Vi kommer nog vara miljöbovar och köra på plasttallrikar och dricka vinet i dricksglas...
Idag när vi var och handlade gjorde Stefan något bara för att irritera mig. Han köpte ett par ripoff-crox. Jag tror säkert att de är underbart sköna och bla bla bla, men de är ju så fruktansvärt horribelt vidrigt fula! Dessutom köpte han dem i babyblått.  Han medgav visserligen själv att färgen kanske var att ta i, men att de är väldigt bekväma. Jag tror jag ska lära katterna att använda dem som kattlåda. Brrr......
Nu ska jag gå ned och steka pannbiffar till mina älsklingar. Själv ska jag äta kycklingkebab!
image4VARFÖR??? Foppa, vad har jag någonsin gjort dig för ont?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0