Dubbel-bio! Transformers (i VIP-salongen) och Harry Potter!

Bild(4).jpg 
Igår hade föräldrarna dejt igen. Vad som började med middag och bio, slutade med middag, drinkar och två bio!. Vi lämnade lillan hos farmor och farfar vid lunchtid och åkte in till stan. Vi parkerade på Heden och tittade på bolltrollande Gothia Cup-ungar en stund och gick sedan till Danilo och åt ännu en god måltid. Konceptet med restaurang på biografen är banne mig briljant. Sen gick vi till VIP-rummet, drack drinkar och mumsade på godis och snacks i en timme tills bion började. Det var en underbar salong. Stolarna gick att fälla något och det fanns ett litet bord mellan stolarna. Det enda som fattades var fotstöd. Filmen var också riktigt bra. Den tilltalade barnet i mig mig talande bilar och snygga specialeffekter.
Under middagen kläckte dock min genialiske make idéen att vi skulle se Harry Potter eftersom Transformers var slut redan klockan åtta och vi faktiskt hade barnvakt över natten. En fika efter Transformers, varm choklad och kladdkaka, för att samla krafterna, och sedan åter till biomörkret. Som ett fanatiskt fan av böckerna tycker jag att vissa saker saknas i filmerna, men de är ju klart sevärda ändå.
En ljuv natt utan väckningar slutade i en lång stunds läsande av morgontidningen i sängen innan jag åkte till stan och åt frukost med Karin och Paula. Sedan tillbringade vi dagen på stan med lite lätt shopping och mer fika.

Jag har fått kommentarer om mina 6 dl myggbett. Jag menade givetvis att vi hade så många tillsammans, dryga tre deciliter var alltså. Det är ju inte så farligt.

Jag vill ha en M*A*S*H-tröja. Helst en t-shirt i dammodell, Men fanken vad de är svåra att hitta. Jag skulle kunna nöja mig med en herrtröja, men då måste jag hitta den först.

Jag har fått mail från bokus att min Harry Potter-bok är skickad. Förutsatt att de gjort allting rätt så borde jag ha min graal på måndag, annars är det Posten som strular. Vore inte första gången i så fall. Egentligen är det tur att jag inte köper boken imorgon, för vi ska åka upp till min systers land och tillbringa natten där. Det hade varit osocialt av mig att läsa då. Fast mina föräldrar är ju där också - instant babysitters.... JAG VILL HA MIN BOK! Jag känner mig som när jag var fem igen, klädd i kliande kalasbyxor och väntande på en tomte som aaaaldrig kom. Och min tomte kommer först på annandagen.

God jul.

Kommentarer
Postat av: Annica

Hello! Låter myspys med dubbelbio...
Jag vill gärna ses men nästa vecka är lite tuff, men veckan därpå? Saknar er något väldigt, men det blir väl så för sen blir det väl ännu svårare att ses?

2007-07-19 @ 19:34:25
URL: http://anki72.blogg.se
Postat av: Paula

Låter som om ni haft det jättebra! Själva har vi haft en skön helg och lyckades med konststycket att komma hem utan barn!Farmor och farfar ville prompt behålla den lilla söta, så vi gav med oss och får väl se hur länge vi står ut.... Det känns lite knasigt, men vi får passa på att sova ut och göra annat som man sällan lyckas med när godingen är på plats... Kram!

2007-07-22 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0