Åh vilket party!

En sån helg vi har haft! Jag har dansat och skrattat så jag är helt slut från halsen och nedåt. Två par skor har gått åt, klacken på bootsen och hela sulan på mina svara ballerinor.
Jag bestämde mig på fredag morgon att åka, trots febrig lillstumpa. Hon mådde något bättre och det kändes rätt okej att åka ändå. Jag hämtade Karin och Paula och sen åkte vi mot Jönköpingstrakten. Molnen hängde tunga och gråa, men när vi närmade oss så bröt solen igenom och vi fick en riktigt fin fredag. Vi handlade mat och alkohol på vägen och installerade oss i vår stuga på Mullsjö Camping vid fyratiden. Precis bredvid oss bodde ett härligt gäng från Linköping, Hitch Hikers. Deras ledare Maria lärde oss flera fina danser, vår favorit var Baila Mamita. Visst fanns det många danser vi inte kunde, men vi körde de danser vi kunde till alla möjliga låtar. Huvudsaken var att vi fick dansa. Ungefär varannan timme bytte de dj/instruktör och då var det utlärning av nya danser. Men framförallt var det bara så kul att se alla människor i olika åldrar som dansade loss till allt från country till hiphop. På fredagen somnade vi tidigt, men på lördagen gick vi ut och åt pizza och sen satt vi på vår veranda i duggregnet och åt chips och drack alkoholhaltiga drycker. Tyvärr ökade regnet på så när dansen började på söndagen så regnade det ganska rejält. Eftersom det inte fanns något tak över dansgolvet så var det stundtals ganska halt, men efter en stund märktes inte regnet och så orkade vi dansa en stund till. Vid ett bytte vi om till torra kläder och körde hemåt, blöta och trötta men väldigt glada. Linedance är verkligen fantastiskt kul!
Men det bästa var nog ändå att komma hem till min glada unge och älskade man, för även om det är trevligt att vara borta ibland så är det ändå underbart att komma hem.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej där!
Vilken helg :-D
Är liiite stel i dag, men benen spritter och har nog mer dans i sig!

2007-07-09 @ 09:07:05
Postat av: Tjabo The Man!

Det är väl lätt att inte ha låga tankar om sig själv om man har så mycket vänner som dig. Det kan väl inte bara varas deras fel då dom inte tycker om mig, det största felet måste väl vara mitt eget och jag misstänker att det är dom sidorna jag ärvde från min far.

2007-07-09 @ 10:07:50
URL: http://tjabotheman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Julia!
Kul att du varit inne o kollat min blogg - och kul att jag fick ännu en blogg att gå in och läsa på.
Jag har precis flyttat och får sno grannens bredband för att komma ut på nätet, så jag har inte uppdaterat så ofta som jag skulle vilja... Min simpsonfigur klippte jag ut och klistrade in på mitt skrivbord - jag försökte inte ens spara den.
Kul att du kom iväg och fick dansat. Det är jobbigt när ens älskling är sjuk... Hoppas att Sanna är frisk nu!
Kram
Karin och Ellie-Pellie

2007-07-09 @ 20:16:10
Postat av: Karin

Tyckte att det var lite jobbigt att jag glömde skriva vem jag var och min bloggadress, så jag skriver igen... :)

2007-07-09 @ 20:17:53
URL: http://karinj.blogg.se
Postat av: Jenny & Benjamin

Alkohol!! Att du inte skäms!! Nee, skojar ju bara ;)
Vad kul det låter, jag ser fram mot att höra alla detaljer.
Kram.

2007-07-09 @ 21:51:39
URL: http://jennyonline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0